Wednesday, March 30, 2011

Aku Ada Impian Untuk Miliki Kamera DSLR Canon. Entry 2/Mac.

Kali ini Aku Ada Impian Untuk Miliki DSLR Canon. Baru-baru ini telah terbaca tentang Kamera DSLR ini dan juga telah berkongsi entri disini.

Kenapa teringin memiliki Kamera DSLR ?
Pertama sekali, kamera DSLR atau Kamera Lensa Refleks Digital Tunggal ini merupakan suatu gadjet yang semakin popular kini. Jika pada suatu masa dahulu, hanya digunakan oleh mereka yang profesional dalam bidang fotografi, namun kini perkembangan memberangsangkan sehingga yang amatur pun sudah ramai yang memilikinya. Fotografi adalah satu cabang seni bagi yang meminati.. Memang minat fotografi ini sinonim dengan kamera dan kamera DSLR merupakan pelengkap bagi minat ini. Sebagai contoh, minat mendalamku dalam bidang ini boleh dilihat disini.

Apakah kriteria menarik kamera DSLR Canon ini?
  • pengesan CMOS beresolusi 12.2 megapiksel.
  • teknologi pemproses DIGIC 4.
  • hanya mempunyai berat 495 gram (g).
  • kapasiti ISO yang berupaya mencecah sehingga 6400.
  • butang kawalan mudah dikendalikan.
  • mod-mod asas seperti potret, landskap, potret malam, sukan, close-up dan flash off.
  • termasuk mod vivid, soft, warm, intense, cool, brighter, barker, monochrome.
  • berupaya merakam video definisi tinggi (HD).
  • empat warna pilihan.

~Diharapkan,Impian Ku Untuk miliki gadjet terhangat di pasaran ini akan menjadi kenyataan. Apkah caranya?.. Akan ku menabung berdikit-dikit agar cukup jumlahnya.. pasti berada dalam genggaman.. Suatu hari nanti.

---------------------------

“Saya tahu Peraduan “Aku Ada Impian Dari Bloghttp://www.cikgudahlia.com/

Bagi sesiapa yang nak sertai pertandingan ini:

Pada bahagian komen blog Master Arsyad tu jangan lupa tulis:
“Saya tahu Peraduan “Aku Ada Impian Dari Blog ALL IN CONTEST

1 comment:

nor said...

~Ya Allah..
tetapkanlah hatinya, perluaskanlah rezekinya, dekatkanlah
hatinya kepada kebaikan, jauhkanlah hatinya pada kejahatan, tunaikanlah
hajatnya baik hajat dalam agama,dunia dan akhirat...~

Jom Singgah blog Pem. Perpustakaan : Peraduan "Aku Ada Impian" [Impikan Rumahku Syu...